21 juni 2015

Flygvapenmuseum

Idag kände vi för att hitta på något. På morgonen när vi vaknande var vädret sisådär så vi bestämde oss för att åka iväg på en utflykt. Målet blev flygvapenmuseet i Linköping.

Barnen har varit där en gång tidigare med sin mormor och morfar men det blev första gången för mig och Pontus. Det visade sig vara ett perfekt utflyktsmål!

Fanns massa att kolla på och att göra för barnen. Ja även för de vuxna☺ jag testade på min simultanförmåga för att bli pilot och jag var riktigt dukig! Kanske är en karriär som pilot och inte undersköterka jag ska satsa på😄

Var en jätteintressant utställning om DC3 som sköts ner av sovjet på 50-talet. Vraket var väldigt intressant tyckte barnen men när Pontus och jag ville fördjupa oss lite mer om det så tröttnade de. Funderar på att åka dit igen (men då utan barn) så kan man få gå i lugn och ro och kika samt läsa om allt.

Vi åt sen pannkakslunch ute i det gröna innan vi for hemåt igen.

För er som inte varit där så är det verkligen värt ett besök. Både för stora och små☺

//Sofie

1 kommentar:

111213 sa...

Visst är det intressant! Max och jag brukar ta en tripp dit varje sommar tillsammans men min pappa.