10 juni 2015

God kväll lilla blogg!

Jag hade rätt det jag skrev igår morse. Jag var helt sketslut igår kväll. En intensiv dag med massa info från åtta till fem och direkt därefter till fotbollen där det vankades avslutning och den då obligatoriska föräldramatchen. Så glad att Leah ville att jag skulle spela mot henne. Jag hade inte haft en chans mot Hugo och hans lag. Knappt jag hängde med alla ettriga 5 åringar som var överallt på plan:-)

Efter föräldramatcherna så fick barnen glass som de åt i kvällssolen innan det var dags att åka hem och ta kväll.

Jag fick reda på igår eftermiddag att jag skulle hoppa in och jobba idag på ett av alla de ställena jag varit och gått bredvid på. Jag har ju bara varit på den avdelningen en gång och såklart var det jag och en annan vikarie som skulle jobba idag. Hade ju känts tryggare att få jobba med en ordinarie personal när man knappt känner till avdelningen men vi löste det ändå som tur va:-)

Den 22 juli börjar jag på det stället det är meningen att jag ska vara och jobba på. Ser framemot och få vara med och starta upp någonting helt nytt. Vi har ju även fått våra scheman med så känns bra och kunna planera lite för sommaren. Jag kommer jobba 100% men ska få vara ledig en vecka i sommar så det ska nog gå bra. Så jag orkar med hösten sen med:-)

Pontus är iväg och spelar match ikväll. Bortamatch så det dröjer till sena kvällen innan han kommer hem. Var så sugen på att köra spinning ikväll innan det slutar för sommaren men tji fick jag. Är spinning i morgon med men då ska vi på skolavslutning för Hugo och det vill jag inte missa för allt i världen. Mammas stora kille!

//Sofie


Inga kommentarer: