03 november 2019

Det här mörkret...

Trodde inte det kunde bli mörkare och gråare ute än vad det var igår, men så fel jag hade! Den här dagen känns faktiskt ännu tyngre och dystrare. Visst att det är allhelgonahelg, men kom igen!

Sitter och slösurfar solresor och drömmer mig bort ett tag.

Igår var vi och hämtade Ebbis hos svärföräldrarna. De höll på att slakta tuppar när vi kom dit. Till barnens lycka var även Jocke och Tina där. Mysigt att träffa alla!

Vi drack kaffe och te och smakade på svärmors krusbärsmarmelad.

Efter att vi varit där så åkte vi runt till gravar och tände ljus. Så himla fint ändå mitt i det här mörkret.


Vi var bland annat vid Torpa kyrka. Det var här Pontus och jag gifte oss.



Ett besök hos barnens gammelmormor (och gammelmorfar såklart, men honom har de tyvärr aldrig träffat) där vi tände ett ljus.

Tanken var att åka till mina morföräldrars grav i Boxholm med men klockan drog iväg och vi var tvungna att åka och handla och sen hem för att laga mat.


Vi var sugna på riktig husmanskost så det blev köttbullar med potatismos. Så gott!

Annars var kvällen lugn igår. Vi var rätt trötta och slitna allihopa.

Den här dagen började med Leahs innebandyträning. Jag hade tänkt åkt och tränat under tiden men har en förkylning i kroppen så tog med Ebbe på promenad under tiden istället. Fast jag vet inte hur smart det var i regnet och kylan. Jag fick till och med ta på mig mössa, mössa! Fy fan låt det bli vår snart.


Vilken bitterfitta jag är, jag vet! Men det här är inte min tid på året. Jag behöver ljus och värme för att må bra. Jag känner som sagt hur jag håller på att bli förkyld vilket innebär tryck i bihålorna för mig. Mådde så bra på semestern. Märkte inte av något i vare sig öron eller bihålor trots flyg och bad.

Men så kommer jag hem hit och då kommer det som ett brev på posten. Håller tummarna för att det inte blir värre bara.

Resten av eftermiddagen och kvällen blir rätt lugn här efter att jag kört järnet med att packa upp och tvätta här hemma.

Lyckades färga en omgång tvätt förut... slängde med min nya strandtunika som jag köpte på resan i tvätten och det lilla rosa som var på den färgade av sig! Så en annan klänning som var med i samma tvätt är bara att slänga. Så irriterande när sånt händer. Och det var inte ens Pontus som gjorde det så kan inte skylla på honom. Det är nog det mest irriterande🙂

//Sofie  

Inga kommentarer: