26 november 2019

Sista tisdagen i november

Det kändes lite upplyftande att få skriva så. Att det är den sista tisdagen i november månad. Min minst omtyckta veckodag och månad.

Jag har så mycket tvätt jag borde ta tag i och vika! Pontus har burit upp allt så korgarna står redo att tas om hand. Jag sköter det mesta med tvätten här hemma, men ansvaret för att bära upp alla fem tvättkorgarna från källaren till övervåningen ligger på Pontus. Barnen har faktiskt redan vikt sin tvätt så jag har ändå inte så mycket att ta hand om. Ändå tar det emot.

Sitter och trycker i mig ett par pepparkakor också. Min mage kör ihop sig titt som tätt och blir som oftast hård. Jag äter linfrön och katrinplommon regelbundet för att undvika det, men det hjälper inte alltid. Det enda jag vet säkert som får igång min mage är pepparkakor! På riktigt, det hjälper i stort sätt varje gång. Vad är det i pepparkakor som gör att det blir så?

Den här kvällen har annars innehållit långpromenad med Ebbe då Hugo hade innebandyträning. La märket till nästan varje person jag möte på promenaden inne i stan saknade reflexer! Vad är det för fel på folk? Däremot möte jag sammanlagt fyra stycken löpare som sprang inne i stan med pannlampa. Kändes rätt fel det med men de syntes ju iallafall. Jag försöker att alltid ha reflex på mig och de få gånger jag missar att ta på mig det så skäms jag. Man syns verkligen inte i mörkret oavsett att det är gatubelysning omkring en. Sån enkel grej som gör det så mycket säkrare. Ungefär som bilbälte.

Nu ska jag gå och stoppa om barn och sen se om jag har någon ork över till att ta hand om tvätten.

//Sofie 

Inga kommentarer: