11 november 2019

Fars dag och den första snön

Två saker som inte kan ha undgått någon som använde sig av sociala medier igår. Marken var vit när vi steg upp igår morse. Tyvärr ska det bli plusgrader i veckan så det kommer väl mest bli slask av det...

Våra barn sov borta båda två så Pontus och jag hade en lugn morgon innan vi åkte iväg för att hämta hem trollen.

Väl hemma igen så var jag så trött! Kände mig nästan som bakis efter lördagen? Lagade till lunch som vi åt och sen däckade jag i soffan. Slumrade till och vakande med ny energi! Tog tag i och röjde undan allt från dagen innan. Ballonger och konfetti togs bort, bord och stolar plockades ner i källaren igen etc.

På kvällen kände vi oss sugna på att åka skridskor så vi passade på att åka upp till bandyplanen och allmänhetensåkning. Premiär för den här säsongen!


Tror det var första söndagen de hade allmänhetensåkning så det var mycket folk. Tror det snöiga vädret påverkade lite med. Det var väldigt mysigt att åka omkring där med snön som yrde ner från himlen.


Snörade på oss skridskorna och sen var det bara å köra!


Det är riktigt roligt att spela hockey/bandy. Ofta brukar vi hitta några andra vi känner när vi är där och åker på isen så kan man köra flera, men igår körde jag mot Hugo och Leah. Tyvärr hade vi en klubba för lite. Måste köpa fler klubbor!


Mål!


Pontus var och gick med Ebbe under tiden som vi åkte. När de kom tillbaka var Ebbe med väldigt sugen på att åka skridskor. Så sugen att han höll på att hoppa över sargen.


Blev lite drygt en timmes skridskoåkning innan vi packade ihop oss och drog hem igen. Åt risgrynsgröt till kvällsmat och värmde min kalla kropp i duschen med brännande varmt vatten. Underbart! Hoppas vi kan få till mer skridskoåkning framöver. Det är ju så roligt (även att man får ont i fötterna).

//Sofie 

Inga kommentarer: