29 augusti 2020

Kräftskiva

 


En  tidig start igår då jag skulle hinna träna innan jobbet. Det var så skönt att åka till jobbet igen som vanligt! Det funkar ju att jobba hemifrån, men jag föredrar att vara på plats. Allt är mycket smidigare då. 


Efter jobbet for jag hem och hann ta en liten powernap i soffan. Jag lyckades sträcka till, eller överbelasta en muskel när jag tränade på morgonen. Det kom när jag skulle duscha efteråt. Jag fick skitont i höger bröstmuskel. Det liksom högg till så fort jag andades djupt/hostade till eller gjorde vissa rörelser. Så obehagligt. Jag har inte varit med om det tidigare. Tur det var höger sida och inte väster. Då hade jag väl trott det hade varit något med hjärtat. Små hypokondrisk som jag är ibland. 


Sen snyggade vi till oss en aning för att dra iväg på kräftskiva! 



Hittade dessa skor i gömmorna längst in i garderoben. De är från Heidi Klums kollektion för Lidl. Fashion på hög nivå :-) Supersköna skor så dessa måste jag börja använda mer! Såklart hittade jag dem i slutet av säsongen så hinner väl inte använda dem mer i år men men. 



Vi var bjudna på kräftskiva hemma hos Elin, Aron och Minna. Erik, Frida och tjejerna kom också dit samt Arons bror med familj. Supertrevligt! De var barn i blandade åldrar. Lykke och Tilde var inte ens minst. Det var lille Valter som bara var ett par veckor gammal. 


Så taggade på kräftskiva! Tilde ser lite skeptisk ut medan Lykke ser mer nöjd ut som sin faster och kusin :-) 


Första kräftorna för i år! Jag fick två stycken... Jag sprang och hjälpte till med alla barnen och när jag kom tillbaka hade min kära man och barn (men mest man) ätit upp alla vi hade med oss. Fick äta god paj istället. Inte dumt det heller. 


Majken tyckte det var mer gott att äta korv med bröd än kräftor. 


Och hon Lykke tog flaskan framför kräftorna. Men nästa år kanske det blir kräftor även för henne? 


Till efterrätt hade Minna bakat en tårta. En jättegod rosa tårta! 

Vi hade en väldigt trevlig kväll. Vi har ju inte varit på någon kräftskiva i år innan då den årliga som Pontus föräldrar brukar ha blev inställd p.g.a cornan. Så det var väldigt kul att få komma iväg på en ändå:-) Vi somnade väldigt gott sen när vi kom hem allihopa efter dagen som varit :-)


//Sofie 

Inga kommentarer: