25 oktober 2021

Äntligen livehockey och dessutom en vinst!

Pontus var iväg i lördags. Han håller på med sin skepparexamen och i lördags hade de praktiska övningar så han var iväg på det. 


LHC möte Brynäs på hemmaplan så det skulle jag och barnen iväg på. Leah skjutsade jag in till pendeln på förmiddagen då hon skulle åka tåget in med Tina och Jocke. Jocle pch Tina hade redan köpt sittplatsbiljetter så Leah fick sitta med oss inne i hallen sen men inför matchen hängde hon med dem och massa andra brynäsare. 


Jag passade på att ta en långpromenad med Ebbe i det fina vädret efter att jag lämnat av Leah. 


Åkte sen hem och fixade lunch till mig och Hugo innan vi gjorde oss redo för att åka iväg vi också. Pappa var också med på matchen så vi åkte in med honom. 


Väl utanför arenan möte vi upp en taggad Leah. Hej familjefejd! 


Vilket underbart väder det var i lördags! Inte så varmt men solen lyste på en helt klarblå himmel. Sånt livar upp hösten🙂


Så himla kul att få gå på hockey på riktigt igen! Och så himla kul med en nästan helt utsåld arena! 




I pausen blev det popcorn för mig del. 


Och gymnastiska övningar för Leahs del. 


Och LHC lyckades ju knipa segern den här gången med hela 3-0. Man blir väldigt glad när de vinner och särskilt nu för tiden om man säger så. Alla var glada utom Leah. Och ett gäng ändra brynäsfans.


Men så kul att få gå på hockey igen! Hoppas det kan bli snart igen. Är ju lite svårt att få ihop det bara men någon mer match borde det väl kunna bli. Någon ledig lördag när de har hemmamatch borde väl inte vara omöjligt att få till tycker jag. Men vem vet.


Det blev ett matstopp på Eataliano i Mjölby innan vi åkte hem sen efter matchen.


Pontus hade då med kommit hem efter sin dag på vift. 


Vi var rätt trötta allihopa på kvällen så det blev en lugn kväll i soffan framför tv:n. 


//Sofie 

Inga kommentarer: