18 oktober 2021

Höstmarknad

Söndagen bjöd på sol och varmare temperaturer än dagen innan. Sånt får jag energi av! 


Mamma hade läst om en inredningsbutik på landet som skulle ha höstmarknad så jag följde med mamma dit på förmiddagen. 


Det var verkligen på landet. Hade vi inte haft gps hade vi aldrig hittat dit. Det var en jättemysig butik och utanför var det några marknadsstånd som sålde lokalproducerade produkter. Tyvärr inte så många så vi gick över det väldigt fort. 


Köpte med mig gurka, ketchup gjord på gula tomater och ostkaka. Fina fynd! 


Ja vi gick ju över marknaden rätt fort så vi tog en tur och besökte en loppis bland annat. 


Sen åkte vi vidare till Sharpman ute i Hogstad. Jättelängesen jag var där senast. Fanns mycket fint. Hittade ett par jeans på rea bland annat. 


Vi avslutade en senlunch i form av en räkmacka i deras fik. 


Efter vår trip så åkte jag hemåt igen. Möte Pontus och Leah i bilen då de var påväg mot bortamatch med innebandyn.  


Väl hemma hade jag en hund som ville ut och gå så vi tog oss en höstpromenad i det fina vädret.


Fick även göra ett besök hos mataffären då det var lite småsaker som behövdes handlas hem. Typ mjölk, varför tar alltid mjölken slut? Kvittar hur mycket jag köper hem så behövs det alltid köpas mer. 


Ebbe fick sen en försenad födelsedagspresent som jag köpte tidigare på dagen. Den var uppskattad.


På kvällen såg vi finalen av legomaster Sverige. Så kul då vinnarna var de jag hejat på hela tiden! 


//Sofie 

Inga kommentarer: