31 oktober 2021

Höstlovet stundar!

Sista jobbdagen innan jag och barnen går på höstlov! Det ska bli så himla skönt med några lediga dagar. 

På lunchen i fredags så var jag och käkade med de här hönorna. Plus deras storasyster. Plus deras pappa och även min mamma och pappa. 

Vi käkade potatismos med stekfalukorv. Gött värre! Sån där maträtt som kräver att man tar av sig kläderna när den ska intas. För vissa personer alltså. 


Efter jobbet laddade vi om för på kvällen skulle Pontus och jag ut på roligheter! Först skjutsades det lite på barn till träningar men sen kom mamma och pappa och tog över det. 


Det är inte var dag det bjuds på stand up i vår lilla stad! Men i fredags var Carl Stanley och Marcus Berggren på besök. 

Gunnar, Krille och Sarah var också med så vi blev ett litet gäng som var på iväg på det. 


Om vi såg bra? Jodå skapligt. Det var sån där riktig Stand up där alla satt vid små bord runt om i lokalen. Om det var bra? Helt galet bra! Skrattade så jag hade mascara under ögonen och kramp i magen. En gång i månaden (minst) borde man gå på sånt här och riktigt få skratta av sig. 


Efter showen var vi hungriga. Hade försökt boka bord innan men det var fullt överallt. Däremot hade de sagt på Strandbaren att vi gärna fick komma förbi då de kanske ändå kunde ha något bord ledig.


Så vi gick dit! Fick vänta en liten stund men sen fick vi ett bord. Däremot ingen mat. Eller de rekommenderade att vi skulle ta kvällens grillbuffé då de hade väldigt mycket och göra och det skulle ta lång tid om vi beställde från menyn. Var egentligen inte så sugen på grillbuffé men det fick gå. 


Jo bara vi väntade en stund så skulle de fylla på buffén. Pontus, Gunnar och Krille kunde inte vänta utan gick och tog av den maten som fanns. Jag och Sarah väntade då vi ville ta när de hade fyllt på ordentligt igen. Tror vi var där i 45 minuter utan att det blev speciellt mycket mer påfyllt. Då surade jag till. Dels var jag hungrig och sen vägrar jag betala massa pengar för mat som inte är bra. Skulle vi skrapat i de där byttorna för att få ihop en tallrik mat och sen betala dyra pengar för det? Nej tack. Räckte att de andra redan gjort det. 


Jag och Sarah lämnade restaurangen och gick på jakt efter mat på annat håll. Men det gick inte heller så bra. Det slutade med att vi gick in på ICA och köpte oss var sin macka och munk som vi åt i bilen. Det var vårat restaurangbesök det. 


Även om det inte blev så lyckat så var Carl och Marcus det så det vägde upp flera gånger om. Måste boka in mer stand up att gå på. 


//Sofie 

Inga kommentarer: