31 oktober 2021

Sista lördagen oktober 2021

Lördag! Älskar lördagar. Särskilt lördagar där jag får vakna av mig själv och inget jävla alarm. Eller jag älskar alla dagar där jag får vakna av mig själv och slippa höra ljudet av alarmet på mobilen. 


Leah hade innebandymatch på förmiddagen. Hemmamatch för ovanlighetens skull! De skulle ju samlas en timme innan så då åkte jag och lämnade av henne där. Ja även Pontus och Hugo. De passade på att gå promenad med Ebbe innan matchstart och jag drog vidare till gymmet för att träna innan matchen. 


Det blev 45 svettiga minuter på löpbandet. Kände mig lagom fräsch när jag direkt därefter åkte för att kolla på matchen. Tur det fanns små handdukar på gymmet så jag kunde torka av den värsta svetten. 


Matchen var väldigt jämn och superspännande! Och slutade med vinst vilket var väldigt kul. 


Efter slutsignalen så behövde vi åka och göra ett par grejer på stan. Hämta ut ett paket, Pontus ville till systemet och Hugo till intersport. 


Hugos innebandyklubba gick sönder sist han spelade så han behövde en ny så det gick vi på jakt efter. 

Sen åkte vi hem. Duschade och käkade en sen lunch. 
 

Leah hade sen bokat en sleepover med Minna så jag var och lämnade henne vi pendeln så tog hon tåget dit. 

Blev en seg eftermiddag sen. Lite för seg då jag sen kände att jag behövde röra på mig och få känna frisk luft i lungorna. Så jag och Ebbe gick på promenad. Fick även med oss Pontus. Det var tur att även Pontus följde med för det hann fan bli kolsvart innan vi var hemma igen. Som jag nämnt innan är jag inget större fan av att gå promenader i skogen när det är mörkt ute. Speciellt inte själv så det hjälpte lite att Pontus var med. Lite. 


Men Sofie vad åt du för lördagsgodis? Hallon och lakrits såklart! Äskar hallon och lakrits. Och choklad. Det är livets lördagsgodis det. Lördagsgodis som räcker väldigt länge dessutom. 

På kvällen såg vi senaste avsnittet av Svenska Nyheter där de pratade om Boxholm och osten. 


//Sofie 



Inga kommentarer: