20 oktober 2021

Jobba hemifrån

Härliga förkylningstider! Måndagen började bra. 

Men Vvsst märks det skillnad från förra året när vi hade massa restriktioner? Då var det inte alls så mycket förkylningar och skit som det annars brukar vara. Men nu känns det som att det vänt igen? Magsjukorna kommer nog de också så småningom. 


Men jag klarade mig den här gången. Det var den yngre delen av familjen som drabbades. Jag åkte och tränade som vanligt på morgonen men ja sen blev det jobb hemifrån istället för att åka iväg. 

Bokade tid för covidtest då det härjar runt på skolorna här omkring. Fick en tid redan på morgonen så det var skönt att få det fixat direkt. 

 
Efter att ha suttit inomhus hela dagen var det skönt att komma ut i solen på eftermiddagen . 


Ebbe och jag tog oss en runda i skogen. Han käkade gräs och jag tog en selfie. 


Så fint när solen visar sig. Jag tycker om vår sol. Kanske extra mycket så här års då vi verkligen behöver den som mest. Måste köpa d-vitamin så jag kan börja äta det snart. Det behöver jag. Men det är samma sak varje år att jag glömmer köpa och så dröjer det extra lång tid in på hösten innan jag påbörjar min dos med d-vitamin. 


//Sofie 

Inga kommentarer: