25 augusti 2010

Har du sett herr Kantarell?

Denna dagen har varit lite små stressig. Var och lämna Hugo på dagis imorse och därefter åkte jag ut till svärmor som skulle passa Leah en stund. Har sen bråkat lite med CSN men det verkade ju meningslöst. Får väl se om några pengar dyker upp. Hann göra lite på skolarbete också innan jag åkte ut för att hämta Leah och Poker. När jag kom fram så fick jag lunch och sen fick vi idén att gå ut på kantarell jakt. Och den blev lyckad. Vi var nog ut i 1 och en halv timme och vi fyllde hela korgen. Det är roligt när man hittar lite:) Kanske bli en till tur för på hemvägen i regnet hittade vi mer men då var vi så blöta och trötta och korgen var överfull.

Har varit och sprungit en sväng nu och Pontus åkte precis iväg för att hjälpa Krille dra lite rör. Får väl se när han kommer hem. Kommer bli en jobbig kväll då båda barnen är på skrikhumör. Jag föreslog att jag kunde åka och dra rör istället men det tyckte inte Pontus var en bra idé, undra varför?

//Sofie

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag tror inte Krille tycker det är en bra ide heller