31 oktober 2010

Sov du lilla Leah!

Har lagt Leah och väntar och ser om hon ska somna eller om jag måste ge henne en flaska mat till. Leah är helt otrolig när det kommer till mat och speciellt när hon ska somna. Hon kan äta hur mycket som helst och äta måste hon göra innan hon somnar. Bestämd dam:) Så mycket energi som det finns i hennes lilla kropp. Hon är ju överallt nu när hon lärt sig krypa...Det tar sin tid men hon tar sig fram till sina mål:) Hon kommer vara en riktig huligan när hon börjar gå...Eller som någon sa, gulligan:)

Och sin första tanden har pluppat upp också. Alla har sett den utan jag haha. Hon bara biter ihop med hela munnen så fort jag ska kolla. Hon är lite skeptiskt nu när hon går på pencilinkur igen. Hon tror allt vi ger henne är pencillin typ..Pontus får inte ens mata henne. När jag ger äter hon bra men om Pontus tar skeden så är det tvärstopp. Det är oftast han som ger henne pencillinet så det beror väl på det..Jag mår så dåligt av att tvinga i henne pencillinet och se hur hon gråter. Det går över fort som tur är men det är jobbigt tycker jag. Mammor kanske är känsligare? Jag mår jättedåligt varje gång de ska få sprutor också. Jag själv är ju livrädd för nålar och det i samband med att de får mina barn att gråta är inte kul. Även om det är nödvändigt.

Nu ska jag umgås med min sambo för det verkar faktiskt som om båda barnen somnat. Jippi!

//Sofie

2 kommentarer:

Hannah sa...

Undrar vad det kommer ifrån? Det är ju absolut inte så att hennes föräldrar är mycket envisa... :D

Linda sa...

Vilka söta barn du har! :)