27 april 2012

Nästa gång blir det en silversked

Nästa gång vi ska på dop blir det en silversked eller nåt annat litet i doppresent. Fy jag har suttit och trixat ihop Linus doppresenter i presentpapper  hur länge som helst. Det gick men de blev inte så vackra men men:) Tror Linus blir glad ändå! 

Hugo sover bredvid mig i soffan. Inte bra. Inväntar att Pontus kommer hem så han och barnen kan ut och åka traktor. Väcka Hugo och säga att han får åka traktor då kan han ju inte vakna på fel sida. Hoppas jag:) 

Klippningen då? Ja hur trög är inte jag på en skala. Fredag, eftermiddag, löning, långhelg...Bara och gå in på en drop in och klippa sig? Knappast. Gahh helt otrolig jag är! Pontus gav också upp. Det var alldeles för mycket folk även när han skulle klippa sig. 

Jag släpade med mig Leah runt till stans alla frisörer i hopp om att någon skulle ha tio minuter över och kunna kapa Leahs långa lugg. Men icke. De trodde nog jag var helt galen som trodde att de skulle ha en ledig tid. Jaja en måste ju försöka. 

Så Pontus och Leah får se helt galna ut i håret. Inget och göra åt. Jag rör då ingen sax. Då blir det bara värre...

//Sofie


2 kommentarer:

SoffiZ-Oliwers och Towas mamma sa...

Näe, jag fattar inte riktigt vad du menar med "lägg vagnen ner på sidan, med hjulen rakt upp"?? haha

Micaela sa...

Fnissar, och tänker phu de är inte bara jag som är trög. Du kan ju tänka dig vilka reaktioner jag fick när jag ringde runt alla frisörer klockan tolv i dag och desperat frågade om någon hade tid för att göra slingor, jag blev idiot förklarad av typ alla frisörer haha.