14 juli 2012

Skor och Storlekar


Jag köpte mig ytterligare två par skor till utöver de jag skrev om igår. Tänka sig:)

Men något som jag inte blir klok på är det här med skostorlekar, eller om det är mina fötter? Jag har typ haft storlek 36 i skor sen jag gick i mellanstadiet. Sen har det mer blivit 36-37 men det har legat där omkring. Nu förtiden kan jag ibland köpa skor i storlek 38!

Som igår när jag fick byta till ett par andra skor. De jag hade (som gick sönder) fick jag ta storlek 38 i för att de skulle passa. När de gick sönder och jag fick välja ett par andra av en annan modell så var jag tillbaka på ett par 36:or.

Pumpsen nedanför var det 37 som passade bäst och i conversen storlek 4 som motsvarar typ 36 ½ i storlek.

Är det normalt att man växlar mellan 3 storlekar? 2 har jag hör men jag har ju både 36,37 och ibland 38 i vissa skor. Någon mer som känner igen sig?

Helt värdelöst när man ska köpa skor över nätet förövrigt.

//Sofie




1 kommentar:

Jennie sa...

Vet att barnskor kan skilja sig lite. Läser man innermåttet så har vissa skor skillnad på 1cm vilket är ganska mkt på barnfötter.

Men själv har jag alltid 39. Nåt enstaka par har jag 38 men 9.8 ggr av 10 är det 39. Det är nog du som har konstiga fötter! Nejvars, :)