13 november 2013

Är du fortfarande uppe?

Sitter ni kanske och tänker när ni läser detta inlägger och ser att det är skrivet efter klockan 22. Sofie som alltid somnar så tidigt om kvällarna. Men inte ikväll. För denna kvällen fick jag mig ett ryck och satte mig ner och slog in alla julklapparna. Det tog tid och det tog på min rygg men nu är alla (ja i stort sätt) klapparna inslagna. Fatta att alla klapparna är köpta och inslagna och det är endast den 13 november.

Hej då julstress! Hej kunna njuta av december. Eller nåt sånt:)

Har jobbat idag och hunnit träna en sväng har jag också gjort. Somnade i soffan bredvid Hugo när vi kom hem från jobb och dagis. Leah satt så snällt och kollade på film och vi två vi snarkade på i soffan. Inte någon lång tupplur men ändå. Det brukar aldrig hända. Kanske därför jag hade energi över nu ikväll? Kan så vara.

Hockeymatchen igår gick ju skit. Tyvärr. Men det är bara å ta nya tag!

Imorgon är det sovmorgon då jag jobbar kväll. Undra om barnen verkligen förstått det. Förklarade för dem vid nattningen att imorgon så kan vi sova läääänge! Vi får väl se.

Nehepp God Natt på er dönickar. Nu ska jag stänga ner den här datorn och plocka undan lite innan sängen ropar.

//Sofie

Inga kommentarer: