04 november 2013

Nytt sovrum på G

Åh du underbara lugna kväll du är nu äntligen här! Barnen ligger i sina sängar å Pontus är iväg och åker rullskidor. Jag njuter av att bara gör. Inget.  Eller jo blogga då men ni fattar:-)

Dagen har gått i ett. Började med att lämna Hugo på dagis för att sen åka med Leah till doktorn. Skulle kolla upp om hon är allergisk eller vad det är hon reagerar på när hon blir så röd runt munnen. Hon fick ta blodprov så om två veckor får vi veta resultatet om hon är allergisk.

Leah var så duktig när hon skulle ta blodprovet. Duktigare än vad jag skulle varit. Stick och nålrädd som jag är. Trodde Leah också skulle vara det. Hon som är så känslig när det kommer till annat så som bajs, kiss ock kräks. Det tål inte Leah.  Då kräks Leah.  Men att ta blodprov var inga problem alls. Hon kollade så intresserat och frågade sköterskan om vad hon gjorde och varför.  Helnöjd unge som gick därifrån med ett bamseplåster och framtidsplaner att bli sjuksköterska när hon blir stor.

Hunnit med å träna också samt varit och skämt bort mig själv med att gå och få ögonbrynen och ögonfransarna fixade. Så himla lyxigt och så skönt. Visst det kostar en del att gå och få sånt gjort men enligt mig är det så värt det. Får en lugn och skön stund och så blir man fin. Bra kombo:-)

Projekt sovrum är nu i gång på allvar. Vår säng är tillfälligt stationerad i datarummet så vi bor lite trång på övervåningen. Mysigt när man vet att det bara är tillfälligt. Pontus får jobba på bra nu med vårt sovrum. Det är ju en del att göra som ni kan se. Rivit bort snegarderoben. Ett steg i rätt riktning.

//Sofie

Inga kommentarer: