07 november 2013

Stort motorhaveri

Sammanfattning av gårdagen: jobb, träning, utvecklingssamtal på dagis, övertrötta barn och svärföräldrar på besök...:)

Denna dagen då? Håller på att storstäda köket med en paus för matintag och lite bloggning. Fick även ett tråkigt samtal precis. Vår kära Kia lär inte komma hem än på ett tag. Stort motorhaveri var domen den fick av farbror bildoktorn...Kan ta allt från en vecka till flera veckor innan vi får tillbaka den igen. Men allt ska gå på garantin som tur är. Men vi är ju väldigt beroende av två bilar. Vi klara oss verkligen inte bara med en bil. Vi får se hur vi ska lösa det hela. Vi har ju fått låna mamma och pappas lilla golf men nu blir vi ju utan kian mycket längre än vad vi trodde.

Idag är barnen lediga. Och jag är ledig fram till eftermiddagen då jag jobbar kvällspass. Blir att lämna barnen hos Pontus på hans jobb innan jag åker till mitt. Lite dumt när jag börjar vid den tiden men det går att lösa det med:-)

Köket kallar på mig. Det såg rent och fint ut efter jag påbörjat städningen men sen kom jag på att mat skulle lagas och nu ser det ut som kaos igen. Jobba jobba!

//Sofie

Inga kommentarer: