12 oktober 2015

En ledig dag med besök hos frissan

Igår när jag slutade vid nio på kvällen så avslutade jag min trettonde jobbdag av fjorton. Eller ja en av dagarna var jag ledig men hade utbildning så räknar in den dagen som en jobbdag med då jag var allt annat än ledig...

Men nu så är jag minsann ledig! Nästan hela veckan faktiskt. Ska bli så skönt! Började denna lediga dag med att ta en tur till frisören. Emelie och jag var i Linköping hos Emelies kompis salong. En härlig förmiddag att få sitta och bli ompysslad å att bli fin i håret☺

Jag körde på att färga håret något mörkare än mitt vanliga blonda och Emelie skaffade lugg. Vi blev så snygga så!

Blev ett lunchstopp på Mc Donalds med innan vi for hemåt igen. Leah var och härjade hos mormor under tiden så jag stannade till där och plockade upp henne. Knappt hon ville följa med hem.

Har även varit och svettats på gymmet ikväll. Körde ett Mix Power pass. Jag har inte kunnat vara med de senaste två måndagarna så det var extra svettigt idag. Det kommer kännas i kroppen imorgon med säkerhet.

Pontus är redig och kör in ved så jag borde hjälpa honom och stapla den men det är ju fotboll på tv:n ju. Jag får helt enkelt hjälpa honom när matchen är slut. Heja Sverige! Moldavien får vi fan inte förlora mot. Ja vi leder med två-noll men man vet ju aldrig med det här landslaget...☺

//Sofie


Inga kommentarer: