20 oktober 2015

Hej Hopp!

Hejsan lilla blogg. Blivit dåligt med skrivande här idag av någon anledning. Har varit hemma i stort sätt hela dagen så har ju haft tiden men det har helt enkelt glömts bort.

Dagen blev inte riktigt som den var planerad. Svärmor skulle kommit hit och varit barnvakt då jag hade några timmer på eftermiddagen med utbildning på jobbet. Men det ändrades då hon blev dålig och fick åka till sjukhuset med sin onda axel och jag lyckades inte få tag i nån annan som kunde hoppa in som barnvakt så slutade med att jag blev hemma.

Så vi har haft en riktig slappardag. Leah och jag har haft Ture Sventon maraton och ätit ärtsoppa med pannkaka. Jag är dock dålig på att ha slappardag så jag fick rycket och började städa toaletterna och riva bort soffans klädsel för tvättning. Se om det kan fräscha upp vår soffa. Dammsugaren blev rastad den med. Vår hund är väldigt duktig på att dra in grus i huset så vår dammsugaren används flitigt här hemma.

Var och körde ett spincrosspass ikväll. Bredvid mig hade jag en gravid kvinna som fick mig att känna mig så otränad. Hon hade en rejäl mage så det var ju på sluttampen av graviditeten och herre min gud så hurtig! Alltså människan stod i sidoplankan som ingenting. Jag hade problem att bara ta mig ur sängen när jag var så gravid och jag tycker sidoplankan är svinjobbig utan gravidmage...

Jaja se så olika det kan va:-)

Nu ska jag dricka te med min kära man och njuta av lugnet som råder i vårt hus.

//Sofie






Inga kommentarer: