29 november 2016

Dags och vika lite tvätt

Åh vad jag avskyr att vika tvätt! Tvätta den går väl an, hänga den går också men att få in allt i garderoberna, ja det suger. Vi har ju delat upp hushållssysslorna här hemma och just vika tvätten är på min lott. Händer att Pontus gör det men ska jag vara ärlig gör han det inget bra så gör det hellre själv. Däremot är han en fena i köket, både på att laga mat, röja undan och plocka i och ur diskmaskinen. Så det får han göra☺

Var och körde ett konditionspass på gymmet förut. Sprang 4 km, rodde 4 km och avslutade med att powerwalka hela vägen upp i eiffeltornet i trappmaskinen. Svettigt men så skönt efteråt.

Haft Emma och Ville på besök en sväng ikväll då deras föräldrar var iväg på möte. Mysig kväll ihop har kusinerna haft. De spelade spel och var sams, bara det är ju helt underbart☺

Nu ska jag besegra högarna med tvätt har jag tänkt. Bara till och kavla upp ärmarna och köra igång. 

//Sofie


Inga kommentarer: