20 november 2016

Skridskoåkning

Leah har pratat om att hon vill åka skridskor i några dagar nu men tyvärr är tiderna för allmänhetensåkning rätt dåliga här i kommunen. Vardagar mellan 13-15 är ju inga jättebra tider men undantag finns och på söndagar kan man åka antingen på morgonen eller kvällen. Så det var vi iväg och gjorde ikväll☺

Packade in oss i bilen och drog iväg hela familjen. Vi var inte ensamma på isen, vi träffade på Tina med familj som också var där och åkte.

Pontus och jag kände oss lite dumma på isen då vi var de enda som inte hade hjälmar. Vet att vi pratade redan förra (kanske till och med förr förra?) året om att vi måste köpa oss hjälmar. Får försöka ta tag i det nu så vi har det till nästa gång vi ska åka. Jag åker ju inte så jätteofta så det glöms lätt bort och så kommer jag på det när jag står där med skridskorna och ska åka.

Klockan gick dock fort så efter dryga timmen var vi tvungna att packa ihop och åka hem så barnen ska orka upp imorgon. Ja jag med. Helgerna går för fort, nån mer som håller med om det?

//Sofie


Inga kommentarer: