29 juli 2010

Snart får vi besök

Väntar på att Cissi med familj ska dyka upp här snart. Då blir det grillning och massa bus med barnen:) Pontus och Hugo är nere i källaren och tar fram grillkolen och Leah sitter här brevid i babysitern och är så glad. Hon är verkligen glad våran tös. Så nöjd. Jag menar hon sover hela nätterna i stort sätt, hon skriker bara när hon är hungrig, trött eller inte vill åka mera bil. Ibland är hon väldigt social också och vill bli buren hela tiden och nu när Pontus är hemma på semester brukar det inte vara några problem. Kanske kan bli det sen men då tar vi det då isånafall:) Hon är bara så olik Hugo när han var i hennes ålder. Så roligt att se både deras olikheter och likheter.

Har varit på en regningpromenad med vovvarna nyss också. Herregud det var en jobbig promenad. Trodde aldrig jag skulle ta mig hem. Inte fysiskt jobbigt asså utan Obelix (som börjar bli gammal och har problem med sin bakände) hade det så jobbigt i slutet av promenaden. Ingen mobil hade jag med mig annars hade jag ringt hem till Pontus och så hade han fått komma med bilen och hämtat Obelix. Så fort han skulle kissa så vek sig bakänden. Stackarn, tyckte så synd om honom. Och så kände jag mig så elak som tvingat med honom på promenad när han inte alls kände sig bra. När vi kom hem la han sig ner i Hugos pool haha. Han såg för roligt ut "lille" Obelix. Men som tur är mår han bättre nu så jag ska vara snäll mot honom och inte dra med honom ut på fler promenader på ett tag:)

//Sofie

Inga kommentarer: