10 oktober 2012

Smygrasister

Jag vet inte om ni sett eller följt men på facebook finns det ju flera grupper som bildats angående om böneutrop ska bli tillåtet i Sverige och likande grupper.

Jag blir helt mörkrädd när jag läser kommentarer om det. Inte det att jag är för böneutrop i Sverige utan att så himla många smygrasister vi har i vårt land! Och något annat som är skrämmande när jag läser bland kommentarerna är den stora okunnigheten! Skriv för fan inte sånt som inte är sant.

Hannah skrev så bra om det för ett tag sedan. Läsvärt! 

Det som skrämmer mig mest är att samtliga skriver (både svenskar,kristna, muslimer...) att Sverige är ett kristet land! Vad???? Jag är i chock! Är folk så okunniga? Om landet de själva bor i? Skrämmande. Skrämmande...

Man behöver inte vara för en sån sak som böneutrop i Sverige men kom igen! Kolla upp fakta och tänk på hur du formulerar dig för fan. Som sagt Sverige är verkligen fullt av smårasister. Inte konstigt det gått framåt för Sverige demokraterna. Återigen: Det är skrämmande!

//Sofie

Inga kommentarer: