30 oktober 2012

Världens Ledsnaste Tjej och Världens Elakaste Mamma

Leah har tjatat om att hon ville ha en rosa overall hur länge som helst. Jag köpte nämligen en till henne för ett tag sedan. Handlade den av en tjej på facebookloppisen. Provade den inte innan och självklart var den alldeles för stor! Tur jag inte gav mycket för den.. Så Leah har inte kunnat använda den. Men jag hittade kläder efter Hugo så det får duga tänkte jag.

Men Leah har inte glömt den rosa overallen. Som hon tjatat. Men jag köper inte en rosa overall bara för att. Nu hade vi ju kläder efter Hugo. Men idag när jag skulle hämta på dagis så upptäcker jag att det har gått hål i hela grenen på Leahs ytterbyxor. Jävla förbannade skit. Ungefär så tänkte jag. Orkar inte leta begagnat (jag brukar vara duktigt på det annars men nu orkar jag verkligen inte)... Så jag säger till Leah att vi kan åka till affären och köpa en overall nu när de här har gått sönder. Gissa vem som blev glad! En rooosa overall skulle Leah köpa!

Parkerar utanför Lindex och stoppar in några kronor i automaten. Det här kan ju inte ta så lång tid liksom. Eller hur? Jag såg nämligen en P-vakt  på dit vägen så jag var noga med att kolla tiden på klockan. Leah provade så fint ut en overall inne i affären och allt gick så smidigt. Tills vi kommer till kassan. Där tar det tvärstopp. Problem med kassasystemet? Något var det och det tog tid...Jag kollar stressande på klockan med P-vakten i bakhuvudet. Hugo satt dessutom kvar i bilen för han ville inte följa med in. Poker med för den delen.

Kön är supermega lång nu och jag vänder mig om till Leah och säger att vi får komma tillbaka och köpa overallen. Vi har inte tid att vänta mer nu.

Där i det ögonblicket. Jag har aldrig sett en mer besviken Leah i hela mitt liv. Tårarna sprutade och hon la sig ner på golvet och grät och skrek om vartannat. Jag fick hänga undan overallen och bär ut min helt förtvivlade dotter till bilen.

Försökte säga att hon kommer få en rosa overall, att vi ska åka tillbaka men Leah var helt förstörd. Så elak jag kände mig. Försökt med allt men Leah var bara ledsen. När jag frågade om hon ville ha en liten godisbit när vi var i mataffären för att handla mjölk var hon nästan helt apatiskt. Herre min gud vad har jag gjort med min dotter??? Ja då hade jag kunnat ta hur många P-böter som helst! Klart Leah skulle få sin rosa overall!

Efter väldigt mycket om och med och en storebror som snällt förklarade för Leah att hon visst skulle få sin rosa overall och med en liten chokladbit i handen så mjuknade äntligen Leah. Sen ringde jag till Pontus och sa till honom att han måste gå in på Lindex efter jobbet och köpa overallen till Leah. Jag har ju faktiskt lovat henne den. Hon som var så glad och så duktig där inne i affären. Usch det gjorde riktigt ont i hjärtat av att se henne så ledsen! Hoppas hon blir dubbelt så glad sen när hon äntligen får sin overall:)

//Sofie



Inga kommentarer: