08 augusti 2015

Plockat hallon

Hugo, Leah och jag tog oss ut i skogen på förmiddagen idag för att plocka blåbär och leta efter kantareller. Vi hittade inget av det. Men däremot så hittade vi mängder av hallon! Jisses kunde ha stått där än och plockat så mycket var det. 


Poker och Kajan hängde också på och letade bär i skogen. 


Barnen var jätteduktiga och plockade på för fullt. Leah stoppade dock det mesta i munnen:-) 


Leah tröttnade i slutet och gick loss med min mobil och tog massa bilder istället. Hon underhöll sig bra och jag fick plocka lite till:-)  


Två såna här skålar med hallon fick vi ihop! Skulle vilja gå ut igen och plocka mer men det får bli en annan dag då det inte hinns med idag. Men vad kul det är och plocka när man hittar en massa! 


Alltså mina gummistövlar! Det blir som ett vakuumtryck i dem så jag kan knappt få av mig dem. Tur då att jag har två starka barn som kan assistera sin mamma:-) 

//Sofie 


Inga kommentarer: