04 augusti 2015

Visingsö

Det blev verkligen en heldag på vift igår! Vi åkte på förmiddagen och kom hem vid halv tio på kvällen.

Vädret var på topp så det var helt perfekt för en dagsutflykt. Visingsö är väldigt fint! Längesen jag var där sist så det var lite extra kul att åka dit för min del.

Bara att få åka färja tyckte ju barnen om och sen blev det att upptäcka Visingsö. Barnen fick leka i lekland en stund innan vi åt vår mat vi hade med oss. Sen blev det till att utforska den gamla slottsruin som barnen tyckte var väldigt spännande. Vi har ju Linus på låns här några dagar så det var fullt ös på kusinerna.

Vi åkte även remmalag runt ön och besökte en gammal kyrka från 1100-talet. Blev glassätning och en tur i en butik innan vi tog färjan tillbaka igen.

I Gränna så badade barnen, Pontus och Jocke för glatta livet. Jag och Tina hade förstånd att inse hur kallt vattnet egentligen var höll oss på land☺

Blev ett stopp på en mysig grill för lite mat innan vi åkte hemåt igen.

Natten har varit sisådär med sömn och min klocka ringde tidigt imorse för jobb så känner mig rätt sliten idag. Sitter och har rast just nu så tänkte jag kunde passa på att uppdatera lite här när jag ändå har tid.

Slänger upp lite bilder från gårdagen.

Sen ska jag jobba igen...puh!

//Sofie


Inga kommentarer: