26 augusti 2015

Te- på det perfekta sättet

Jag har kommit på det! Jag är ingen kaffedrickare (har försökt men det går bara inte) utan jag har lärt mig att dricka te istället. Jag är inget jättefan av te heller men det kan jag dricka och för att slippa säga nej varenda gång jag får frågan "dricker du kaffe? Inte det, men du kanske vill ha te?" så började jag svara ja på den frågan och på så sätt lärde jag mig dricka te.

Te utan något mer i har varit min grej. Då har jag tyckt te var helt okej att dricka och trodde det var det godaste sättet att dricka det på men nej. Honung ska det vara i! En tesked och för att göra det ännu godare (och framför allt svalare) så har jag i en skvätt grädde. Riktigt vispgrädde och inget annat. Åh så gott det blir då! Då är te riktigt riktigt gott att dricka! Inte bara något att tacka ja till för att man tackat nej till kaffet utan faktiskt gott.-)

Såklart behövs även en god tesort och denna har blivit min favorit. I kombination med honung och grädde, såklart:-) 

//Sofie 

Inga kommentarer: