31 augusti 2015

Sofforna som inte får plats

Mamma och pappa har bytt soffa hemma hos sig vilket gör att deras "gamla" soffor finns till övers så jag var inte sen med att få ting på dem. Men tyvärr, tyvärr, tyvärr så platsar de inte här hemma:-(

Världens skönaste soffor som ser ut som nya (stått i ett hem utan både djur och barn) som jag så himla gärna hade velat ha istället för vår slitna gråa divansoffa men det går verkligen inte att ställa dem på något bra sätt så det passar i vårat svårmöblerade vardagsrum.

Jag har alltid drömt om ett hus med många och stora rum i och den drömmen dyker alltid upp i bakhuvudet när jag hittar möbler jag vill ha men inte har plats för här hemma. Älskar vårat hus men ibland önskar jag det var lite större. Eller i alla fall lite mer lätt möblerat:-)


Barnen tycker dock sofforna står bra som de gör men de får tyvärr ändå lämna plats för vår gamla divansoffa igen.

Vi får köpa en ny soffa som passar bättre in i vårt vardagsrum någon gång i framtiden. I framtiden när våra barn är så stora att de inte hoppar i den, torkar av sina kladdiga händer på den eller använder kuddarna i den till krigslekar. Då, då ska vi köpa oss en ny soffa!

//Sofie 

1 kommentar:

Anonym sa...

Va synd! Det funkade inte att ställa tvåsitsen där eran divan gick ut? Eller det kanske blev för trångt? Hoppas ni hittar nått som passar ert hus! //Emme