25 maj 2016

Fina gamla kastruller

Jag har fått en kärlek till gamla kastruller. Kastruller från 50, 60 och 70-talet ska det vara. Tror det var Jennie som fick mig att få upp ögonen för dessa underbara ting. Färgerna och mönstren är ju så fantastiskt fina!

Dessa kastruller är inte bara vackrare och roligare att se på än dagens rostfria tråkkastruller från IKEA utan de är även av bättre kvalité.

Här hemma är det ju Pontus som står mest för matlagningen och till och med han tycker om att laga mat i mina fina loppisfyndade kastruller/stekpannor. Och det om något är gott betyg, tro mig:-)

Mina två senaste fynd är dessa. Har sen tidigare en gammal kaffekokare (som ni kan se i bakgrunden på ena bilden) så när jag hittade denna fina kannan så fick den följa med hem och bli tekokare. Älskar den!

Gamla kastruller (ja och burkar) (och klänningar såklart) kan man inte få för många av.

//Sofie

Inga kommentarer: