19 maj 2016

Rena rama blodbadet

Vaknade klockan 05.05 av att jag fått näsblod. Inget konstigt egentligen då jag brukar få näsblod lite då och då. Men den här gången visade sig vara annorlunda. Fy fan rent ut sagt. Det började rinna och det ville aldrig sluta.

Så fort jag tog bort pappret så rann det blod längst med kinden och till och med ner i ögonen så jag inget såg. Så vidrigt. Det forsade verkligen. Pontus fick hjälpa mig och vi provade massa av de där tipsen som ska vara bra med det funkade inte alls. Stoppade upp en bomullstuss med nässpray på som ska kunna stoppa det men för mig blev det tvärtom och det tokrann bara ännu mer.

Efter en och en halv timme ringde jag 1177 men det var evigheter kö där. Undertiden  satt Pontus och klämde på näsan och sakta men säkert kände jag hur det slutade. Underbart! Tills jag började nysa och det började ingen. Lyckades efter ett tag få stopp på det igen. Då gick jag ut till toan och såg hur vacker jag var med blod i hela ansiktet. Böjde mig fram för att tvätta av mig och... Det började rinna näsblod igen. 

Då la jag mig ner igen med papper upptryckt i ansiktet och stirrade upp i taket i nästan en halvtimme för att det skulle sluta. Vilket det gjorde sen till sist. 

Totalt blödde jag näsblod i 2 timmar och 20 minuter. Jag är helt slut i kroppen. Undra hur mycket blod jag förlorat?  Det verkligen forsade blod under den här tiden. 3 toarullar med papper tog jag slut på. Helt galet. Måste fan ta tag i det här nu och få hjälp. Det är inte normalt att man ska ha näsblod så här ofta som jag haft sista tiden och ännu mindre få det så här som jag fick idag.

//Sofie 


Inga kommentarer: