22 maj 2016

Hej hej bloggen!

Tog visst en bloggpaus över helgen. Vi har haft det så bra när vi varit iväg så jag har inte ens hunnit tänka på att skriva här. Men nu så☺

I fredags efter vi kommit fram till Malmö och checkat in på hotellet så blev det en lunch på stan innan vi tog tåget över till Köpenhamn. Så roligt att se Köpenhamn igen då det var många år sedan sist jag var där.

Emma och jag gick loss i alla affärerna medan Pontus och Per föredrog att sitta på en uteservering med varsin öl. Gud vad vi sprang i affärer! Så himla roligt. In och ut och provade både kläder, skor och kollade i inredningsbutiker.

Efter några timmar samlade vi ihop oss och drog och åt mat på en restaurang innan vi åkte tillbaka till Malmö och hotellet igen. 

Vi bodde på ett hotell som låg bra till så vi hade nära till allt. I lördags laddade vi med hotellfrukost innan det blev att upptäcka Malmö. Blev ännu mer shopping och en hel del gott att dricka och äta. Så som det ska vara när man är på storstadssemester☺

Så skönt att vara iväg två nätter för det gjorde mycket att vi hade hela lördagen där nere. En hel dag utan resa i bil.

Idag efter frukosten packade vi ihop oss för hemfärd. Blev ett par stopp på vägen innan vi var här hemma igen. Då slängde vi bara in våra väskor för att sen åka och hämta hem trollen (plus hunden) som varit hos farmor och farfar i helgen.

Ja och därefter var det bara hem för att packa upp allt och umgås med barnen innan de skulle i säng. För imorgon är det vardag igen för oss alla och väckarklockan ringer tidigt igen.

Men efter en sån här kanonbra helg är jag laddad med massa ny energi (även om jag  är rätt trött nu) så det ska nog gå bra.

Så härligt att få komma iväg på en minisemester utan barn. Man behöver det med nån gång ibland. Haft det jättekul verkligen så hoppas det blir en repris i framtiden sen☺

Haft två härliga helger på rad nu men det ska bli skönt att bara på hemmaplan ett tag nu och komma ikapp med allt här.

Nu ska jag greja med det sista här innan jag säger god natt.

På återseende imorgon igen!

//Sofie


Inga kommentarer: