30 maj 2016

Sommarvärmen är här igen!

Den traditionella våren verkar ha gjort sitt. De senaste åren har våren mer varit sommar, höst eller vinter. Typ. Idag så slog sommaren till och kom hit igen. Me like:-) Även att jag under hela den här veckan kommer få leva i mina glasögon och inte ha på mig några linser eller kunna använda solglasögon så älskar jag det. Varför inga linser för? Jo jag har äntligen tagit tag i saken och bokat in en tid för eventuellt kunna göra en laseroperation. Då får man visst inte ha på sig linser 5 dagar innan då de påverkar ögonen på nåt sätt så det blir att köra med glasögon nu fram tills på fredag. Hoppas det är värt det.

Är ingen glasögon människa som sagt. Och när solen lyser vill jag ha mina solglasögon för att slippa huvudvärken men men det är ju bara några dagar och sen hoppas jag på att få slippa allt vad glasögon och linser heter i framtiden.

Haft en ledig dag idag efter min jobbhelg. Har grejat och rensat här hemma på förmiddagen innan vi tog oss in till stan och gjorde ett par ärenden och därefter fick Leah rasta av sig i skateparken.

Eftermiddagen ägnades åt att vara ute och göra altanen fri från allt frömjöl...det var lite jobb med att få bort allt men nu kan vi sitta där ute igen utan att bli gula:-)

Ikväll var jag och körde ett Mix Power pass på gymmet. Sista för säsongen. Nästa måndag jobbar jag kväll så kan inte vara med då och sen dröjer det till efter sommaren innan de kör just det passet igen. Tråkigt då det är ett av det roligare/jobbigare passen att gå på.

Pontus är iväg ikväll och barnen ligger i sina sängar. Jag ska hoppa in i duschen (inte gjort det än) och sen sätta mig på min nystädade altan och njuta av det fina kvällsvädret. Det ni:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: