03 oktober 2016

Sofie är trött

Trött ikväll, som alla andra kvällar☺ Sitter och värmer mig med en kopp te. Usch så ruggigt det blivit ute. Hösten är verkligen här nu. Och jag längtar genast efter våren. Ni vet de där människorna som längtar efter julen året om? Jag är en sån fast jag längtar efter våren och sommaren året om.

Har jobbat idag och slutade sent då jag hade stängning. Var förbi Cissi påvägen hem för att hämta ett par överdragsbyxor som Leah glömt där. Det slutade med att vi stod och pratade i en timme. Kom hem rätt sent fast det gjorde inte så mycket då jag kom hem samtidigt som man och barn som varit hos svärföräldrarna en sväng.

Umgåtts med barnen innan de skulle i säng. Ska leka tandfe snart då Leah tappade en  till tand ikväll. Eller ja Pontus drog ut den. Våra barn vill så fort de har lösa tänder att de ska dras ut. Pontus har en liten tång som använts flitigt till att dra ut mjölktänder med här hemma. Knasiga barn. Jag skulle aldrig låta nån dra ut en tand ur min mun.

Nu blir det tv:n en stund. Eller bok beroende på vad utbudet är på dumburken.

//Sofie


Inga kommentarer: