07 januari 2020

Bowling och Fotboll

Gårdagen började med att jag och Ebbe tog oss en tur till Maria för att träffas och gå promenad ihop. Väldigt längesen sist vi sågs så vi hade en del att prata ikapp om. Varför det nu alltid blir så att det går så lång tid mellan gångerna man ses? Att ta en promenad och prata är ju perfekt och borde inte vara så svårt att få till. Kan man tycka.

Men vi hade det riktigt trevligt!

Efter vår promenad så hade vi bestämt att vi skulle hitta på något och göra tillsammans hela familjen på vår sista lediga dag tillsammans.

Bowling önskade barnen och det blev det!

Bowlinghallen här i stan var inte öppen igår, men vi hittade en hall i Jönköping dit vi kunde åka och spela.


Hugo och Leah var supertaggade på att få spela! Också en sån där grej som går alldeles för lång tid mellan gånger vi gör. Bowla är ju jättekul! När det går någorlunda bra alltså. När klotet bara åker i rännan är det rätt segt faktiskt. Men får jag bara köra lite och komma in i det så tycker jag att jag kommer in i det rätt bra. Åkte mer i rännan i början än i slutet i alla fall:-)


Jag och Pontus körde på en banan och Hugo och Leah på en egen. Bästa fördelningen så man får spela ordentligt! Fyra på en banan är alldeles för många. Tre stycken funkar ju, men att vara två är det perfekta för att få ut så mycket speltid som möjligt.


Hugo chillade lite innan det var hans tur igen.


Jag och Pontus låg rätt lika, men sen fick han för sig att göra strike efter strike och så lite spärrar på det så han drog iväg från mig rätt bra. Men det var riktigt roligt att spela!

Efter att vi spelat så drog vi till Biltema då Pontus hade några saker att handla där. Sen kurrade våra magar väldigt mycket så vi åkte till O'Learys för att äta och kolla på fotboll. Zlatan debuterade ju för Milan så vi hade hoppats på att få se honom briljera och göra mål, men det uteblev tyvärr.


Det negativa var att vi fick vänta i en timme på att få våran mat. Vi som var hungriga redan innan gjorde att humöret inte var det bästa hos vissa av oss. Inga namn nämnda.


Men till sist så kom faktiskt maten in och det smakade bra! Eller jag tyckte faktiskt min mat var rätt smaklös, men den slank ner av bara farten då jag var så hungrig.


Vi stannade kvar och så klart matchen som såklart slutade 0-0.

Vi hade en jättemysigt familjedag tillsammans. Ett perfekt avslut på den här julledigheten. Pontus började jobba idag, men då barnen har studiedag så är jag hemma en extra dag med dem.

Så idag blir det också lite roligheter på schemat! Gäller ju att maxa innan vardagen är här igen.

//Sofie

Inga kommentarer: