29 september 2020

Gräsänka

Pontus är iväg och jobbar på bortaplan den här veckan så jag och barnen får sköta oss själva här hemma. 


Som alltid beundrar jag alla ensamstående föräldrar! Vi har fullt upp när vi är två vuxna och nu är det verkligen ett planerande för att jag ska få ihop det när jag är själv. Det är ju först jobb och sen hem för att hjälpa till med läxor, laga mat, hänga tvätten, skjutsa barn och hämta barn, tider som ska passas. Nu är ju inte jag van vid att vara ensam så det är ju också en skillnad men ändå. 


Igår när jag kom hem var det bara att börja hugga tag i alla måsten innan barnen skulle iväg på tennis träningen. Fördelen nu var ju att de båda hade träning samtidigt. Jag kunde dessutom passa på att låna gymmet som ligger i samma byggnad och träna lite jag med under tiden. 


Det är inte så stort men det finns det mesta så man kan träna musklerna trötta. 

Så skönt när vi kom hem sen och kunde sätta oss och varva ner i soffan. Humorgalan (barncancergalan?) gick på tv så vi kollade på det en stund. Jag är månadsgivare sen flera år tillbaka till både barncancerfonden och BRIS. De ligger mig lite extra varmt om hjärtat då barn inte ska behöva må dåligt! 

Man skänker den summan man kan tänker jag. Är det 50 kronor vid tillfälle eller 500 kr varje månad spelar ju egentligen ingen roll bara man bidrar med det man har möjlighet till! Tänkt om man skulle komma på botemedlet mot cancer! Det vore ju mer än fantastisk🙂 


//Sofie 

Inga kommentarer: