15 september 2020

Idag behövdes inga strumpbyxor

Jag som skrev häromdagen att strumpbyxorna fått komma fram ur garderoben kunde idag köra barbent igen! Så gött! 

Sommaren kom åter idag och vi har haft 25 grader varmt. Jag startade denna tisdagen med att besöka gymmet innan det var dags att åka mot jobbet. När jag kom hem sen så var jag så taggad på att dra ut med båten på sjön en sväng (det gäller ju att passa på när tillfälle och väder ges!) men så blev det tyvärr inte. 

Efter att jag slutat jobbet så var jag och hämtade bilen som varit på verkstan. Den var inte klar när jag kom och det tog ett tag innan jag kom därifrån. 

Väl hemma igen var jag den enda som var taggad på att åka ut med båten en sväng i det fina vädret. Pontus också, men han var inte hemma då han kom hem senare idag. Mina barn hade en riktig pisseftermiddag och det smittade av sig så till sist hade hela familjen en pisseftermiddag. Så vi sket i att åka ut på sjön. Det blev en eftermiddag/kväll hemma istället. 

För ovanlighetens skull så hade vi inga aktiviteter eller träningar ikväll så det var rätt skönt att bara vara hemma. Inga direkta måsten att greja med heller. Till och med middagen var fixad i form av rester. 

Så jag ställde mig och bakade en äppelpaj av några äpplen som höll på att bli dåliga. 

 
Äppelpaj livar upp vilken trist tisdag som helst. 

Jag lyckades även få kolla på "Bröllop, begravning och dop" som jag (såklart) inte orkade se på igår kväll. 

Ja det blev en väldigt lugn kväll här hemma. Jag hade gärna åkt ut på sjön och ätit middagen där men det här blev ju rätt bra det med till sist. 

//Sofie 
 

Inga kommentarer: