01 september 2020

Mer plats i garderoben

Det började bli trångt i min garderob. Så jag åkte till jysk och köpte såna där tunna galgar i sammet som ska ta mindre plats och bättre hålla kläderna på plats. Och det visade sig vara ett perfekt köp! Kläderna hänger bättre och framför allt tar de mindre plats än de andra galgarna. Det negativa är bara att jag köpta för få. Behöver ha minst dubbelt så många till. 

Var även förbi granngården och köpte ogräsmedel. Ska testa det imorgon och hoppas på bra effekt. Bättre effekt än bikarbonatpastan som skulle ta bort fläckarna på madrassen som jag testade. Varför funkar alla dessa husmorsknep för alla andra men inte för mig? Fläckarna var minsann kvar trots mina tappra försök. 

Annars då? Var och tränade på gymmet imorse innan jobbet. Riktigt skönt. 

Hugo däremot har haft hosta och halsont så han har varit hemma idag. Jag jobbade fram till lunch sen åkte jag hem till honom och fortsatte jobba hemifrån på eftermiddagen.  Ja det är väl typ vad min dag och kväll har innehållit. 

Hugo blir hemma imorgon med så får se om jag kör halvdag på jobbet och halvdag hemma eller om vi löser det på något annat sätt. Det lär märkas.

//Sofie 

Inga kommentarer: