14 mars 2010

Patientfall

Denna söndagen har varit rätt så seg, långdragen känns det som..Pontus har jobbat hela dagen och på förmiddagen fick Hugo och jag besök av Sandra en sväng. Sen åkte vi hem till mamma och pappa. Tanken var att jag skulle göra skolarbete men när vi fått mat där så somnade Hugo och jag med visst... Ska försöka sätta mig och göra det nu istället när Pontus är hemma och kan passa Hugo. Vi ska skriva ett patientfall om sårvård som är så kul, eller inte. Svårt är det också får väl se om jag får ihop något som jag kan lämna in.

Tyckte ni om melodifestivalen igår då? Katastrof enligt mig. Hade glömt bort att det var ju två låtar jag absolut inte tyckte skulle vinna (Jessica Andersson var ju den ena...) och naturligtvis gick ju en av dem och vann. För första gången tycker jag Sverige inte förtjänar att gå vidare i eurovision song contest. Pontus tycker jag tar det på för stort allvar men vad tusan..Jag blir jätteirriterad på sånt haha:) Dessutom trodde jag när jag såg henne på bild för första gången att hon typ var 30 plus, snacka om att jag fick en chock när jag såg att tjejen bara är 18 år gammal! Alltså nästan 4 år yngre än mig! Vad fel man kan ha ibland..

Nu ska jag göra lite nytta och inte sitta och fördriva tiden här mer:)

//Sofie

5 kommentarer:

Emelie sa...

Sofie..för en gångs skull vann ju rätt låt! Äntligen slipper vi ju skämmas i eurovision..:-)

Hanna sa...

Jag låg och skrek och sparkade i soffan när jag insåg att HON vann! Haha! Kan få mina utbrott ibland ;)


Usch vilken dålig låt!


Kram :)

Hannah sa...

Neeej Emelie, Salem Al Fakir skulle ha vunnit! :D

Zouphie sa...

Jag håller med Hannah, Salem Al Fakirs låt var helt klart den som skulle ha vunnit!

Emelie sa...

Ja, salem va jättebra. Hoppades att antingen han eller anna skulle vinna. Så det blev ju jättebra!