16 mars 2017

Den vackraste klänningen ever!

Denna klänning alltså! Åh så kär jag är i den:-) 

Budade hem den på Tradera för världens fyndpris, endast 200 kr! Den är helt i original från 1950-talet och den är i sånt perfekt skick. Ser ut som ny! Älskar allt med den, jag älskar färgen (isblåaktig, svårt att fånga på bild), jag älskar mönstret och framförallt så älskar jag modellen. 

Ett litet, litet problem bara. Den är för liten för mig. Hon som sålde klänningen hade lagt in den under storlek 38/40 vilket ju är helt rätt för den är ju i den storleken. Men, storlekarna förr var ju inte som de är idag. Jag skulle säga att den är mer som en modern 36:a så dragkedjan gick inte att få igen helt när jag provade den. Så irriterande! Men problem är ju till för att lösas så ska nog komma på nåt sätt. En sån fin klänning kan inte bli hängandes i en garderob oanvänd, det går ju bara inte. Det vore nästintill kriminellt. Iallafall i klänningsvälden:-) 




Bandet i midjan och den veckade detaljen är ju bara helt underbar! 

//Sofie 

Inga kommentarer: