24 mars 2017

En riktigt bra rubrik

Det här med att hitta på rubriker till varje inlägg, det är nog det jag tycker är svårast med att blogga. Tråkigt att upprepa rubriker tycker jag men ibland slår idétorkan till ordentligt.

Jag och Hugo drog till frisören förut. Så stor han blivit min son. Han går coollugnt in dit själv och sätter sig i frisörstolen och berättar precis hur han vill ha håret. Ingen mamma som behöver stå bredvid och säga något längre. Han valde frisyr helt själv och även de snygga färgerna:-)



Vi passade även på att gå in på några loppisar när vi ändå var i stan. Fyndade lite fint till påsk. Dessa fina fick följa med hem. Tror de kostade 5 kronor styck, billigt värre. När får man egentligen börja påskpynta? Jag är sugen på att ta fram fjädrar, ris och påskpynt redan nu. Julpynta gör ju folk flera månader innan men jag har aldrig hört någon göra det inför påsk.


Pontus står i köket och lagar middagen. Han har hjälp av inte mindre än tre barn där nere. En kompis till barnen som ska sova över här inatt.

Det har varit sånt otroligt fint väder idag! Ska det gnällas på något så är det väl blåsten. Varför ska det alltid blåsa? Oavsett om solen skiner, det regnar, snöar eller vad som, så ska det alltid blåsa också! Varför? Eller är det bara här? Blåsten gör att det blir mycket kallare. Jag tog först på mig skinnjackan men den fick jag hänga tillbaka i garderoben igen. Var alldeles för kallt upptäckte jag även att termometern visade på plus 10 grader. Det där blåsten alltså...


Den varma jackan får hänga med ett tag till. Man är ju så ivrig att det ska bli varmt men det är ju ändå bara mars månad ännu.

Nu ska jag se om de behöver hjälp där nere i köket. Hoppas ni alla får en bra fredagkväll!

//Sofie 

Inga kommentarer: