10 mars 2017

Lediga fredagar

Idag är det fredag och från och med nu kommer jag att vara ledig alla fredagar. Jag har valt att gå ner i procent (för att testa en period) så istället för att köra heltid så kommer jag gå ner till 80% och vara ledig en dag i veckan = fredagar.

Just nu känns det väldigt bra. Jag har ju kvar min heltid så när jag vill kan jag gå upp igen men som det känts sista tiden så tror jag det kan vara skönt att ha en extra ledig dag. Få mer tid med barnen vilket jag tycker är väldigt värdefullt. En dag när de kan åka skolskjuts till och från skolan och jag är hemma. En dag de kan få ta med sig kompisar hem, en dag för mig att hinna träffa kompisar och få saker gjorda här hemma som jag kanske inte hunnit med i veckan.

Och så kan jag börja gå på spinningpassen som är varje fredagmorgon, jippi!

Så imorse var jag iväg och körde ett sånt pass. Älskar den starten på dagen, även att jag knappt höll på att ta mig ur sängen när klockan ringde. Idag när jag vaknade var ännu mer snö borta så kanske kan ta mig ut på en löprunda i helgen med. Det skulle vara välbehövligt.

När jag kom hem sen och skickat iväg barnen med skolbussen, tänt i pannan, rastat Ebbe och duschat så satt jag mig framför tv:n och åt frukost. Say Yes to the Dress, äggsmörgås och smoothie, en perfekt start på fredagen!



//Sofie 

Inga kommentarer: