26 juli 2009

En intensiv helg

Då var man hemma igen efter ytterligare en helg på vift:) Vi har haft det kanon bra i helgen och vädret var inte allt för elak mot oss heller. Vi grillade och åt gott och sen så blev det ju en del dricka, vissa fick i sig mer än andra om jag säger så:) Jag var trött och ville inte vara dålig dagen efter då vi hade Hugo med oss så jag gick och la mig rätt skapligt i båten. Klockan 5 kom Pontus ner ramlandes i båten och somnade för "natten". Hugo vaknade tio minuter senare och tyckte det var morgon. Men efter lite välling och bus så somnade han faktiskt om igen sen brevid sin farmor.

Vi tufflade hemåt rätt skapligt sen idag. Var väl framme i Asby vid 13-tiden tror jag. Efter att vi tryckt in oss alla i våran lilla renault (Jag, Pontus, Gunnar, Sandra och Hugo plus en massa packning) så åkte vi först hem till Tranås och lämnade av Sandra och Gunnar. Sen åkte vi till Boxholm för att hämta Poker som varit där över natten. Vi stannde även och köpte med oss varsin pizza som vi tryckte i oss hemma hos mamma och pappa. Efter vi varit där så åkte vi och levererade Emme och Dennis bord som Pontus byggt klart, det blev jättefint! Skulle också vilja ha ett sådant men jag skulle dock inte veta vart jag skulle ställa det..:)

Nu har jag suttit och skrivit lite jobbansökningar (kan ju få napp på ett superduper jobb vem vet?:) och håller på att pussla ihop resten av sommaren... Usch så mycket att göra, så många man vill träffa men så lite tid!! Jag fattar inte vart denna sommaren har tagit vägen, det är ju snart augusti för tusan! Och alla kompisar som jag vill träffa då! När ska jag hinna med det? Jobb ostår på schemat nästa vecka plus sommarodd nästan varje kväll på olika platser plus att Jennie och Erik kommer ner till trakterna plus att Hugo fyller år plus att vi ska på sommaroddsfest på lördagen...denna veckan lär gå den med har jag en känsla av:)

//Sofie

2 kommentarer:

emme sa...

ja, veckan den går säkert den också..men lite partaj måste vi hinna med också:)

Hannah sa...

Som sagt, det får väl bli vid jul nån gång :P Eller möjligtvis vid alla helgons dag, om du har tid då? ;)