05 juli 2009

Lugn och ro i min ensamhet

Det har varit en intensiv helg! Nu sitter jag här framför datorn själv. Hugo sover, Poker sover och Pontus är i väg på rodd. Städat och fint har jag det omkring mig också och jag har dessutom sorterat bland ALLA bilderna på datorn så jag har en riktigt fin känsla i kroppen just nu. Pontus och de andra killarna har lekt i våran trädgård med små grävmaskiner idag så nu är det jordplättar lite överallt som vi ska så gräs i imorgon förhoppningsvis. Pontus ska lacka alla våra innedörrar imorgon också *längtar*. De ska bli vita och sen ska vi köpa nya handtag på "Claes Olssons" i veckan. Ni ska få se före och efter bilder sen när det är klart. Hade tänkt visa bilder här från helgen med Sandra har ju alla bra bilder och jag glömde sno dem av henne idag. Var nämligen där och snodde massa andra bilder då våran hårddisk fortfarande inte är fixad. Ska äntligen börja på mitt projekt "fönster". Jag köpte ju ett gammalt fönster på ett loppis för ett tag sedan och det ska jag göra om till fotoram hade jag tänkt. Nu är det så att på Sandras jobb har de värsta superskrivaren så bilderna blir som framkallade när man skriver ut dem där. Så självklart var jag ju tvungen att fjäska lite för Sandra så att vi kunde trycka ut bilderna där, fast hon hade semester så hjälpte hon mig med det. Ett stor tack!

Och vet ni! Jag har kört grävmaskin! Det finns bevis! Det ska jag visa så fort jag fått bilderna från Sandra som sagt. Hmm vet inte vad jag mer ska skriva. Ska nog ta och kika in på alla era andras bloggar nu. Har ju inte läst bloggar på några dagar nu så nu har jag lite att ta igen:)

//Sofie


Hugo ÄLSKADE att sitta på minigrävaren och leka med alla spakarna. Eller vad säger jag lekte, han grävde ju såklart helt själv haha:) Efter att Sandra och jag suttit och kollat igenom en miljon kort idag så har vi kommit fram till att vi har nog hur många bilder som helst på varandra som vi ser helt för jävliga ut på bokstavligt talat. Eller Jennie och jag har nog rätt gott om fula bilder på varandra också. Tänk så mycket material man sitter på om någon av ens kompisar skulle slå igenom i Hollywood mohaha. Gud så mycket text det blev här. Jag skulle ju bara skriva att Hugo är ju bara så söt på denna bilden, eller hur?:-)

2 kommentarer:

Hannah sa...

Haha, han ser överlycklig ut :D

Anonym sa...

Hej Sofie, pappa tipsade om bilden på Hugo...ja han verkar gilla när det händer nå´t bättre än att sova...vi syns imorgon/mamma