20 september 2013

Fredagsmyser i min ensamhet

Pontus är på kräftskiva med jobbet. Det har varit planerat sen länge och jag som alltid jobbar fredag kvällen när jag har helgen skulle ju inte vara hemma nu. Så Pontus fixade barnvakt till Hugo och Leah. Så de är hemma hos Jocke och Tina och ska ha myskväll där å sova över.

Jag är inte sjuk eller så jag fick bara jobba dagtur idag istället. Barnen har sett fram så mycket att få åka iväg så vi körde på det som redan var planerat:-)

Leah har tjatat å tjatat om när de skulle få åka så det var en mycket glad å nöjd dotter (och son) som åkte hemifrån för en stund sen. Var även väldigt glad å nöjd sambo som åkte hemifrån för en stund sen:-)

Så jag är med andra ord helt själv hemma här. Myser till det med tvårätters.  Rostbiff, potatissallad med min älskade avokado till. Förrätten blev en kräfta som Pontus var snäll och lämnade åt mig:-)

Rätt skönt att få vara helt själv hemma också. En liten stund. Någon gång sådär. Nu ska jag äta och glo på TV och inte göra ett skit. Ladda batterierna för jobbhelgen:-)

//Sofie

Inga kommentarer: