10 april 2016

En sån där lista


  1. Vad får dig att skratta? Någon som ramlar 
  2. Vilken är den godaste frukosten du vet? När jag vaknar på morgonen och är sugen på en viss sak och vi har det hemma! Det är den bästa frukosten. 
  3. Den roligaste träningsformen? Oj vad svårt att svara på tycker ju om att träna så mycket olika saker lättare och nämna den tråkigaste träningsformen, yoga. 
  4. Det här skulle jag vilja jobba med om jag fick välja fritt: Något välbetalt jobb som jag tycker är kul i kombination med att jag slipper jobba kvällar, helger och storhelger. Det vill jag jobba med! 
  5. Det här älskar jag med mig själv: Jag bryr mig om andra människor, jag är omtänksam. Som när Hugo lyckades med konststycket att knä sig själv så han fick näsblod, då hjälpte jag honom. Efter jag skrattat klart. 
  6. En rolig grej som karaktäriserar mig: Får ofta höra att jag skrattar väldigt roligt 
  7. Bästa snabbmaten? Pizza från Törget i Boxholm. 
  8. När jag var liten ville jag bli? Allt och idag vet jag inte alls vad jag vill bli. Förvirrande. 
  9. Om jag fick välja ett resmål att åka till så skulle det vara? New York!
  10. Och där skulle jag göra? Gå på hockey, shoppa, se musikal och äta munkar. 
  11. Sist jag skrattade riktigt mycket var när: I fredags när Rebecca berättade om när hon var på skidsemester och åkte utför för första gången. 
  12. Det här visste du inte om mig: Jag äger 102 klänningar 
  13. Har du någon gång badat naken utomhus? Herregud jag fryser ju när jag badar med badkläder på så svar nej. 
  14. Har du haft eller har du något smeknamn? Nej Sofie är inget smeknamns namn. 
  15. Det här får mig att bli riktigt avslappnad: Har nog rätt svårt för att slappna av men på kvällarna får Pontus alltid klia mig på ryggen när jag tagit av mig BH:n. Kliar alltid en massa där BHbanden suttit och då är det såå skönt att bli kliad och då blir jag riktigt avslappnad. 
  16. Vilka yrken har du provat? Undersköterska, Personlig assistent, Städare 
  17. Vad får dig att bli nostalgisk? När jag hörde introlåten till Sunset Beach häromdagen! Vem i min generation såg inte den serien liksom? 
  18. Vilken är din favorit högtid? Hmm ja du bra fråga. Tycker om alla högtider. Födelsedagar, julen ja även valborg kan vara trevligt beroende på vädret. Men så är det ju med alla högtider i det här landet. 
  19. Vilka 5 saker kan du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Jordnötssmör, mjölk, naturell yoghurt, avokado, knäckebröd! 
  20. Hur många gånger har du flyttat i ditt liv? Oj försökt räkna och tror det kan vara 6 gånger? Näst gång blir väl när jag ska in på demensboende. 

//Sofie 

Inga kommentarer: