26 september 2019

Snaaart fredag!

Den här veckan behöver sin helg. Den har gått fort veckan, men vi är inne i att komma in i nya rutiner igen efter att fotbollen som slutat och innebandyn tagit vid. Nya träningstider på nya dagar etc. Det tar på krafterna.

Jag åkte på ett spännande möte i eftermiddags efter jobbet. Jag har så många år funderat på det här med att bli kontaktperson eller kontaktfamilj. Det sistnämnda kräver ju lite mer så jag tog tag i saken och tänkte början med att se hur det är att vara kontaktperson.

Det här var bara ett första möte. Om två veckor ska jag tillbaka för en längre träff där de ska se om jag verkligen är en lämplig kandidat. Sen får vi se hur det blir:-) Kul att få prova på då jag funderat på det så länge.

Sen fick jag spenderat en stund på stan i väntan på att Hugos innebandy skulle sluta. Hann hämta ut paket och shoppa present till Frida som fyller år i helgen.

Hade packat med träningsväskan men det hann jag inte med på den stunden mellan mötet och Hugos träning.

När vi kom hem sen var jag alldeles för trött och hungrig för att ta mig iväg in till stan igen. Gymmet får alltså vänta.

Haft en lugn kväll hemma istället. Det behövs det med. Imorgon ser jag väldigt mycket fram emot att ta helg!

//Sofie


2 kommentarer:

Hannah sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hannah sa...

Fel konto, haha....

Så fint! Förra vintern var jag ansvarig för rekrytering och matchning av kontaktpersoner och ledsagare. Det är jättesvårt att hitta rätt, men när man lyckas är det helt fantastiskt!