18 september 2019

En kall morgon

Snurrigt väder det är just nu. Igår var det så mörkt och dystert hela dagen och kvällen. Det regnade mest hela tiden och det kändes som det aldrig riktigt blev dag. Rätt som det var på kvällen så hörde vi hur det smällde till. Då var åskan framme och visade sig med.

Pontus skulle tagit bort masterna och seglen på båten igår men det fick ställas in pga vädret.

Han bakade en äppelkaka istället som vi fikade på i höstrugget.


Barnen var iväg på hockey igår kväll och även Ebbe var iväg så vi var helt ensamma hemma jag och Pontus. Mystisk känsla må jag säga.

LHC möte Brynäs hemma igår så Hugo var med morfar och hejade på Cluben medan Leah var med Jocke och stod i Brynäsklacken. Pontus och jag hade ju andra saker inplanerade igår så därför vi inte kunde följa med dit vi också.

Dessutom har barnen studiedag idag och har sovit över hos mormor och morfar inatt för att vara där idag.

Fy när jag kom ut till bilen i morse så såg den ut så här:


Helt igenfrusen med ett tjockt lager med is. Hej vinter!

Igen vidare hit enligt mig men det är bara att bita ihop. Det blir ju vår tillbaks igen och jag längtar redan.

//Sofie

Inga kommentarer: