22 februari 2020

Mellokväll

Vi sitter och inväntar att den fjärde deltävlingen av Melodifestivalen ska börja. Fatta att vi redan är på sista deltävlingen! Vart hat de här veckorna tagit vägen?

Den här blåsiga och extremt regniga lördagen har varit rätt lugn. Rätt passande till hur vädret har varit. Båda barnen skulle haft bortamatcher i innebandyn men Hugo har ju varit sjuk och Leahs match blev inställd.

Jag har ägnat mig åt att städat och plockat i ordning på all oreda i vårt hem på förmiddagen.

Tog mig ut på en timmes hundpromenad också. Stor eloge till mig för det! Fy fan jag höll på att blåsa bort. Regnet piskade rätt in i ansiktet så det gjorde ont. Jag var helt genomblöt när vi kom tillbaka hem igen. Ebbe passade på att smutsa ner sig extra mycket genom att bada i dypölar han hittade i skogen. Extra mysigt att vara hundägare ibland.


Fick även till ett träningspass på gymmet i eftermiddag. Gött.

Hugo fick bestämma middag ikväll så vi har ätit köttbullar som Hugo själv rullade ihop och potatismos till. Inte dumt alls.

Jag köpte dessa till mellomyset ikväll när jag var i mataffären för att köpa köttfärs till middagen. Sett flera tipsa om dem så vara bara tvungen att köpa å testa!


Tjuvtestade förut men nja. Tycker de smakar som såna där majskrokar som man brukar ge bebisar fast med chokladöverdrag. Inte äckliga men inte heller vrålgoda. Kommet de ätas upp? Absolut. Kommet jag köpa dem igen? Tveksamt.

Nu börjar ju Mellon! Tjingeling på er!

//Sofie


Inga kommentarer: