08 februari 2020

Road trip för bilköp

Jag jobbade bara halvdag igår då jag och Pontus skulle åka neråt Småland på en liten road trip.

Målet var Växjö och en bilfirma som sålde en bil vi var intresserade av. Vi har velat länge fram och tillbaka hur vi ska göra med bil. Vår ena bil kräver nämligen en massa jobb och pengar för att gå igenom besiktningen som är snart så vi har kollat på en flera olika bilalternativ. Sökt igenom hela blocket både en och två gånger.

Vi hittade till sist en fin Renault Mégane som endast haft en ägare, välskött, gått få mil och inom en rimlig prisklass för oss. Så det var den vi åkte och kollade på och även den som vi köpte!


Det blir säkert bra. Så roligt att åka hem med en "ny" bil. Knappt jag ville sätta mig i den då den var så fin invändigt. Kommer den någonsin vara så kliniskt ren och välstädad igen? Troligen inte.

Pontus och jag var lite oense om vem som skulle köra den hem så vi kompromissade och körde halva vägen var. Så i Vetlanda byte vi bilar, men det blev även ett stopp för matintag där.


Vi åt på Bar & Ät som visade sig vara en supermysig restaurang med kanongod mat! Jag å torskrygg som var helt underbart god! Pontus tog rådjursfilé och han var också väldigt nöjd. Så är ni i Vetlanda och ska äta så kan jag varmt rekommendera det stället!

Hugo och Leah var och sov hos farmor och farfar igår så när vi kom hem var det alldeles tomt och tyst. Även Ebbe var där så vi var helt ensamma. Kändes nästan lite spöklikt. Vi kollade på "På Spåret" och Jonathan Unge med mamma vann! Mina favoriter som jag håller på.

Kvällen slutade med att både jag och Pontus somnade i varsitt hörn av soffan. Vi var trötta efter dagens tur och retur resa till Växjö.

//Sofie 

Inga kommentarer: